Portfolio

Veelzijdig | Ervaren | Aansprekend

Over Miranda

Mijn werkzame leven heeft zich afgespeeld in de wereld van marketing, communicatie en sales. Een stevige basis heb ik gelegd in mijn dienstverband van 15 jaar bij Bouwfonds (BPD) in de functies verkoopmanager, marketingmanager, hoofd verkoop & marketing en hoofd gebiedsmarketing.

In 2015 begon ik fulltime als zelfstandige in marketing & communicatie. Sindsdien heb ik bij veel opdrachtgevers kleine en grote klussen mogen doen op zowel strategisch als uitvoerend vlak.

Ik denk dat ik mijzelf een allrounder in marketing en communicatie mag noemen. Ik heb daarbij speciale aandacht voor alle online mogelijkheden.

Hieronder een selectie van mijn output als het gaat om on- en offline middelen. Voorbeelden van marketing- en communicatieplannen kan ik op verzoek (geanonimiseerd) laten zien.

Offline
Online
  • Nieuwe website voor DigiContact. In team met designer en webbouwer.
  • Nieuwe website voor Ruimte voor de Vecht. In team met webbouwer.
  • Teksten voor de website WEST507, inclusief interviews
  • Teksten voor de website Buitenplaats Der Boede, inclusief interviews
  • Teksten voor intranet voor diverse bedrijven.
  • Blogteksten met affiliates voor diverse websites en personen (niet openbaar).
  • WordPress website design en teksten voor Mooi Huisje Drenthe.
  • Opzetten, beheren en advertising website en social media ‘Leven in Harderwijk’. De Facebookpagina is na de werving van 4.000 volgers samengevoegd met die van Heerlijk Harderwijk, nu 10.461 volgers.
  • Opzetten, beheren en advertising eilandmarketingconcept Vlieland in je Element, met website en Facebookpagina, nu 9.494 volgers.
  • Social mediabeheer Facebookpagina Vuurtorenloop Vlieland, 4.186 volgers
  • Beheren en advertising Facebookpagina Stadshagen Zwolle, nu 8.600 volgers.
  • Opzetten, beheren en advertising van de LinkedIn en Facebookpagina van DigiContact, inclusief Google Ads.
  • Het beheren van de tool PostSpeaker, waarmee berichten voor social media kunnen worden gemaakt, klaargezet en gedeeld op social media accounts van aangesloten gebruikers. Ik schrijf meerdere berichten per week voor diverse opdrachtgevers. Deze berichten worden gedeeld op accounts van medewerkers van het betreffende bedrijf. Dit vergroot de zichtbaarheid van het bedrijf en zorgt voor een stimulans voor de medewerkers om LinkedIn actiever te gaan benutten. Om de drempel te verlagen om LinkedIn (meer) te gaan gebruiken, verzorg ik tevens in company basistrainingen.
Blogs
  • Commerciële blogteksten voor diverse websites, met affiliates naar de omschreven producten/diensten. Ik schrijf over alle mogelijke onderwerpen (van kinderkleding tot lijfrentepolissen) en doe zelf online onderzoek naar interessante informatie om te verwerken in mijn teksten. De teksten worden geplaatst op platformwebsites in blogvorm. Hierbij sta ik als schrijver niet vermeld. In de teksten wordt gelinkt naar opdrachtgevende bedrijfswebsites of online product/dienstomschrijvingen. Ik heb inmiddels honderden van dit soort teksten geschreven. Op verzoek kan ik voorbeelden van deze teksten laten zien.
  • Blogservice voor bedrijven en zelfstandigen. Het belang van een goede zichtbaarheid wordt door iedereen onderkend. Bloggen is een manier om dit te bereiken. Niet iedereen heeft echter het talent en/of de tijd om regelmatig een blog te schrijven. Aan de hand van een voorgedragen onderwerp, steekwoorden of een geschreven tekst van de opdrachtgever, help ik om de juiste woorden te vinden en een mooi blog te maken. Op verzoek kan ik geanonimiseerde voorbeelden van dergelijke blogs laten zien.
  • Vanuit mijn expertise schrijf ik regelmatig blogs over marketing, coaching, ervaringen en inzichten. Deze plaats ik op social media, mijn eigen website en op diverse andere websites. Een voorbeeld vind je hier.
Interviews
Overig
  • Teksten voor een tender in opdracht van Hegeman Bouwgroep
  • Het boek ‘Het komt wel goed mam’, met persoonlijke verhalen
  • Diverse artikelen voor vakbladen en intranet
  • Persberichten