Jij & ik

Leuk om zo kennis te maken!

Ik heb het gevoel dat ik je al een beetje ken. Ook al hebben we elkaar misschien nog niet ontmoet. Ik stel me voor dat je goed bent in wat je doet. Dat je iedere dag blij bent dat je gekozen hebt voor jouw vakgebied. Je bent zelfstandig ondernemer of je werkt als manager of directeur bij een bedrijf of organisatie.


Passie en gedrevenheid voor je vak

Je wil graag zoveel mogelijk mensen laten zien wat je bedrijf te bieden heeft. Zichtbaar zijn voor je doelgroep. Misschien denk je ook wel na over nieuwe producten of diensten. Of een nieuwe richting die je op wilt gaan.

Je kerntaak staat voorop

Voor jou is het belangrijk dat jouw werk en het werk van je team van hoge kwaliteit is. Dat betekent dat jouw focus ligt bij het uitvoeren van je kerntaken en het bijhouden van alles wat er binnen jouw vakgebied gebeurt.


En marketing dan?

Haal ik alles uit mijzelf en mijn bedrijf? Zijn we zichtbaar genoeg? Blijven de klanten of opdrachtgevers op mijn pad komen? Is het goed om andere richtingen te verkennen? Blijf ik de concurrentie de baas? Haal ik mijn doelstellingen?

Dat zijn zo van die vragen die je jezelf stelt. Misschien zet je er iets van op papier. Of stel je een werkgroep in om het uit te werken.


Wie ben ik?

Mijn naam is Miranda Hogeboom. Ik wil je graag wat meer over mijzelf vertellen.

Waarom? Omdat ik het fijn vind dat we elkaar een beetje leren kennen, voordat wij wellicht gaan samenwerken. Omdat ik het prettig vind om samen te werken op basis van wederzijds vertrouwen.

Ik luister daarom ook heel graag naar jouw échte verhaal in plaats van het plaatje dat ik nu heel brutaal van je geschetst heb.

Mijn verhaal

Ik werkte als hoofd Marketing & Sales bij een groot Europees vastgoedbedrijf en stuurde een team professionals aan dat honderden projecten met duizenden nieuwbouwwoningen per jaar verkocht.

Mijn dagen waren gevuld met managementvergaderingen, overzichten maken, brandjes blussen en ’s avonds moe maar toch niet altijd voldaan op de bank ploffen.

Het ontbrak mij aan tijd om alles te doen wat ik wilde. Net als in het beeld dat ik van jou schetste. Maar in mijn geval was er nog iets anders aan de hand.


Op vrije voeten

Ik was leidinggevend manager maar ik voelde mij nog steeds marketeer. Ik miste de inhoudelijke kant van mijn vak enorm. Mijn fantastische baan, waar menigeen een moord voor zou doen, voelde als een keurslijf.

Een heftige privé gebeurtenis in 2015 zorgde ervoor dat ik een aantal maanden uit de running was. Thuis op de bank kwam het besef. Ik realiseerde mij dat dit zo niet verder kon.

Ik stapte uit het hamsterwiel en koos voor het zelfstandig ondernemerschap. Terug naar mijn vak als marketeer.


“What doesn’t kill you, makes you stronger.”


Doen wat je blij maakt

Sindsdien leef ik mijn droom. Ik houd van reizen en mijn stip op de horizon was volledig plaatsonafhankelijk werken. Ik koos voor een focus op contentmarketing. Ieder boek dat ik in handen kreeg heb ik gelezen en alle cursussen die je kunt bedenken heb ik gedaan. Ik was zo leergierig, dat ik iedere morgen om 6 uur vol enthousiasme mijn bed uit sprong bij de gedachte aan mijn stip op de horizon. Dat vroege opstaan doe ik overigens nog steeds 😀.

Ik werk nu voor gemiddeld 80% online. Ik ontwikkel contentstrategieën en ik zorg voor alle benodigde content en verspreiding daarvan via de juiste kanalen.


“Work hard, travel harder.”


Het hele jaar kan ik (als ik dat wil) reizen, avonturen beleven en wonen en werken op iedere plek in de wereld.

Ik werkte in de afgelopen jaren onder meer op Bali, in Maleisië, op Ibiza, Langkawi, Las Palmas, Athene, Mykonos, Santorini, Tenerife, Andalusië en zelfs vanaf cruiseschepen in de Stille Oceaan en de Middellandse zee.

Dit gevoel van vrijheid kust elke morgen mijn creativiteit en enthousiasme wakker en zorgt ervoor dat ik kan excelleren in mijn vak.


“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer te werken.”


En nu wij?

Wat denk je, zouden wij elkaar kunnen versterken? Zou mijn passie voor marketing, samen met jouw bevlogenheid voor jouw vak, kunnen zorgen dat we gaan vliegen? Hebben we een match?

Laten we dan samen onderzoeken wat je nodig hebt. Hoe je een duidelijke richting bepaalt en elke dag de kansen pakt die op je pad komen én die je zelf creëert. Hoe je zichtbaar bent in de markt met jouw unieke merkverhaal. Zodat je opdrachtgevers of klanten je weten te vinden. Met een uitgekiende contentstrategie, een concreet toepasbare contentkalender en, wanneer je wenst, wat hulp in de uitvoering zetten we jouw bedrijf vol in de schijnwerpers. 


Wat levert het je op?

In de 7 jaren die ik als zelfstandig ondernemer werkzaam ben, heeft een groot aantal bedrijven geprofiteerd van mijn marketingkennis, zowel op strategisch, tactisch als uitvoerend niveau.

Mijn opdrachtgevers geven aan dat zij meer grip op hun onderneming hebben gekregen, zichtbaarder zijn geworden en meer resultaten hebben behaald, nu ze richting hebben gekozen en op een structurele manier aan marketing doen.

De samenwerking met mij werd door al mijn opdrachtgevers als heel plezierig ervaren. Lees hier wat zij er zelf over vertelden.


Een van mijn opdrachtgevers verwoordde het heel mooi. Ze zei:

“Vroeger vertelde ik mijn klanten wat ik te bieden had. Nu vertel ik ze wat het hen oplevert.” 


Spreekt dit je aan? Laten we een kop koffie of een drankje drinken, terwijl we onderzoeken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

Oh, nog even dit…

Naast NIMA C marketeer ben ik NLP practitioner, gediplomeerd mediator en life- & loopbaancoach. Deze combinatie heeft mij verrijkt en mij in staat gesteld om het beste naar boven halen in de mensen waar ik mee werk.

Wat belangrijk is voor mij?

Contentmarketing is een continu leerproces met dagelijks nieuwe inzichten. Dat betekent dat ik graag kort op de bal zit om te zorgen dat we er het maximale uithalen. Het is mijn doel om aantoonbare toegevoegde waarde te creëren, die ook buiten het marketing- en communicatieteam zichtbaar is. Dit zijn de ingrediënten die ik daarvoor graag inzet:

  • Een betrokken en flexibel team.
  • Een contentstrategie met een breed draagvlak binnen het team en de organisatie.
  • Structuur en overzicht.
  • Transparant projectmanagement.
  • Duidelijke rolverdeling als het gaat om contentcreatie.
  • Samen verbinding voelen en verantwoordelijkheid dragen (en successen vieren 🥳).
  • Op basis van harmonie en werkplezier elkaar door positieve feedback ondersteunen.
  • De gezamenlijke drive om er het maximale uit te halen.

Laden…

Er is iets fout gegaan. Vernieuw de pagina en/of probeer het opnieuw.