Hallo professional!

Zullen we elkaar leren kennen?

Passie en gedrevenheid voor je vak

Ik heb het gevoel dat ik je al een beetje ken. Ook al hebben we elkaar misschien nog niet ontmoet. Ik stel me voor dat je goed bent in wat je doet. Dat je iedere dag blij bent dat je gekozen hebt voor jouw vakgebied. Je bent zelfstandig ondernemer of je werkt als manager bij een bedrijf.

Je wil graag zoveel mogelijk mensen laten zien wat je bedrijf te bieden heeft. Zichtbaar zijn voor je doelgroep. Misschien denk je ook wel na over nieuwe producten of diensten. Of een nieuwe richting die je op wilt gaan. Je zou wel meer tijd aan dit soort dingen willen besteden, maar je hele dag zit vol met werk, vergaderingen en afspraken. Het komt er gewoon niet van.

Je kerntaak staat voorop

Voor jou is het belangrijk dat jouw werk en het werk van je team van hoge kwaliteit is. Dat betekent dat jouw focus ligt bij het uitvoeren van je kerntaken en het bijhouden van alles wat er binnen jouw vakgebied gebeurt.

Misschien weet je niet veel van marketing, of misschien weet je er alles van maar ontbreekt het je gewoon aan tijd.

Het loopt vast wel los, toch?

Toch blijven de vragen sluimeren. Haal ik wel alles uit mijzelf en mijn bedrijf? Zijn we wel zichtbaar genoeg? Blijven de klanten of opdrachtgevers op mijn pad komen? Is het goed om andere richtingen te verkennen? Blijf ik de concurrentie wel de baas? Haal ik mijn doelstellingen wel?

Maar ach, het gaat toch goed? Het zal vast wel loslopen. Toch?

Maar wat als het niet goed blijft gaan? Wat als het een stuk beter kan? Is het dan niet jammer dat je die kansen niet pakt?

Herkenbaar?

Mijn naam is Miranda en ik ken je onzekerheden. Daarom vertel ik je graag over de keuzes die ik maakte.

Waarom? Omdat ik het fijn vind dat we elkaar een beetje leren kennen, voordat wij wellicht gaan samenwerken. Omdat ik het prettig vind om samen te werken op basis van wederzijds vertrouwen.

Ik luister daarom ook heel graag naar jouw échte verhaal in plaats van het plaatje dat ik nu heel brutaal van je geschetst heb.

Mijn verhaal

Ik werkte als hoofd Marketing & Sales bij een groot Europees vastgoedbedrijf en stuurde een team professionals aan dat honderden projecten met duizenden nieuwbouwwoningen per jaar verkocht.

Mijn dagen waren gevuld met managementvergaderingen, overzichten maken, brandjes blussen en ’s avonds moe maar toch niet altijd voldaan op de bank ploffen.

Het ontbrak mij aan tijd om alles te doen wat ik wilde. Net als in het beeld dat ik van jou schetste. Maar in mijn geval was er nog iets anders aan de hand.

Op vrije voeten

Ik was leidinggevend manager maar ik voelde mij nog steeds marketeer. Ik miste de inhoudelijke kant van mijn vak enorm. Mijn fantastische baan, waar menigeen een moord voor zou doen, voelde als een keurslijf.

Een heftige privé gebeurtenis in 2015 zorgde ervoor dat ik een aantal maanden uit de running was. Thuis op de bank kwam het besef. Ik realiseerde mij dat dit zo niet verder kon.

Ik stapte uit het hamsterwiel en koos voor het zelfstandig ondernemerschap. Terug naar mijn vak als marketeer.

“What doesn’t kill you, makes you stronger.”

Sindsdien leef ik mijn droom. Ik houd van reizen en mijn stip op de horizon was volledig plaatsonafhankelijk werken. Ik koos voor een focus op online marketing. Ieder boek dat ik in handen kreeg heb ik gelezen en alle cursussen die je kunt bedenken heb ik gedaan. Ik was zo leergierig, dat ik iedere morgen om 6 uur vol enthousiasme mijn bed uit sprong bij de gedachte aan mijn stip op de horizon. Dat vroege opstaan doe ik overigens nog steeds 😀.

Doen wat je blij maakt

Ik werk nu voor 95% online. Ik geef marketingadviezen, maak marketing- en communicatieplannen, organiseer trainingen en brainstormsessies, creëer allerlei content voor websites en social media en coach ondernemers en teams die zich verder willen ontwikkelen. 

Work hard, travel harder

Het hele jaar kan ik (als ik dat wil) reizen, avonturen beleven en wonen en werken op iedere plek in de wereld.

Ik werkte in de afgelopen jaren op Bali, in Maleisië, op Ibiza, Langkawi en zelfs vanaf een Cruiseschip in de Stille Oceaan.

Dit gevoel van vrijheid kust elke morgen mijn creativiteit en enthousiasme wakker en zorgt ervoor dat ik kan excelleren in mijn vak.

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer te werken.”

En nu wij?

Wat denk je, zouden wij elkaar kunnen versterken? Zou mijn passie voor marketing, samen met jouw bevlogenheid voor jouw vak, kunnen zorgen dat we gaan vliegen? Hebben we een match?

Laten we dan samen onderzoeken wat je nodig hebt. Hoe je een duidelijke richting bepaalt en elke dag de kansen pakt die op je pad komen én die je zelf creëert. Hoe je zichtbaar bent in de markt, zodat je opdrachtgevers of klanten je weten te vinden. Met een uitgekiende marketingstrategie, concreet toepasbare plannen en wellicht wat hulp in de uitvoering zetten we jouw bedrijf vol in de schijnwerpers. 

Wat levert het je op?

In de afgelopen 5 jaar heeft een groot aantal bedrijven geprofiteerd van mijn marketingkennis, zowel op strategisch, tactisch als uitvoerend niveau.

Mijn opdrachtgevers geven aan dat zij meer grip op hun onderneming hebben gekregen, zichtbaarder zijn geworden en meer resultaten hebben behaald, nu ze richting hebben gekozen en op een structurele manier aan marketing doen.

De samenwerking met mij werd door al mijn opdrachtgevers als heel plezierig ervaren. Lees hier wat zij er zelf over vertelden.

Een van mijn opdrachtgevers verwoordde het heel mooi. Ze zei:

“Vroeger vertelde ik mijn klanten wat ik te bieden had. Nu vertel ik ze wat het hen oplevert.” 

Spreekt dit je aan? Dan zijn er 4 manieren waarop we kunnen samenwerken: 

  1. We ontwikkelen samen een strategisch marketingplan, waarin we op zoek gaan naar kansrijke ontwikkelrichtingen. Eventueel organiseren we hiervoor brainstormsessies binnen je bedrijf of kiezen we voor andere inspirerende werkvormen.
  2. We maken samen een marketingcommunicatieplan waarin we exact bepalen waar jouw doelgroepen zich bevinden en hoe we ze gaan bereiken en verleiden. Uiteraard voorzien van een concreet actieplan.
  3. Ik ondersteun je bij de uitvoering van marketing- en communicatiewerkzaamheden. Eventueel ben ik onderdeel van een team, stuur ik een team aan en/of betrek ik freelancers via mijn bedrijf WEBtalk.
  4. Ben je vooral op zoek naar een coach/sparringpartner? Om van daaruit te kijken waar de ontwikkelpunten en kansen liggen? Ik heb momenteel ruimte voor 2 persoonlijke businesscoachtrajecten.

Mijn bedrijf WEBtalk maakt dat ik meer bedrijven kan helpen om hun marketingdoelstellingen te behalen. Met medewerking van onder meer experts in advertising, contentcreatie, zoekmachinemarketing, storytelling, webdesign, video- en beeldbewerking kan er onder mijn verantwoordelijkheid veel werk uit handen genomen worden.  

Naast gecertificeerd NIMA C marketeer ben ik NLP Practitioner en gediplomeerd Life- en Loopbaancoach. Deze combinatie heeft mij verrijkt en mij in staat gesteld om gesprekken te voeren die het beste naar boven halen bij de mensen waar ik voor werk.