Sneeuwbaleffect

Gisteren mocht ik in het brede bestuurlijke overleg voor Ruimte voor de Vecht het communicatieplan toelichten dat het kader biedt voor de komende jaren. 

Natuurlijk kon ik het niet laten om ook de positieve social media resultaten te vertellen, nadat we vorige maand 4 accounts in het leven hebben geroepen. Meteen maar even alle deelnemers via LinkedIn uitgenodigd om Ruimte voor de Vecht te volgen. Het ijzer smeden als het heet is 🤓. 

Woon of werk je in het Vechtdal? Dan is deze pagina vast ook interessant voor jou! 

#sneeuwbaleffect

Van je hobby je werk maken

Sinds 5 jaar werk ik fulltime als freelancer in marketing en communicatie. Tijd om de balans op te maken. 

Al veel langer geleden, ik denk zo’n 10 jaar, zat ik regelmatig met mijn MacBook op het stoepje voor mijn huis aan de Vischmarkt in Harderwijk. Ik startte in mijn vrije tijd de Facebookpagina ‘Leven in Harderwijk’ op, en had in no time duizenden volgers. Bij 4.000 volgers verkocht ik de pagina aan de marketingorganisatie Heerlijk Harderwijk en inmiddels is het aantal de 10.000 gepasseerd. 

Mijn buurman zei het toen al: ‘Jij maakt hier nog eens je beroep van.’ Hij had gelijk, inmiddels besteed ik het merendeel van mijn tijd aan online (content)marketing. Veelal in samenwerking met andere professionals. 

Tijd voor een nieuwe bedrijfsnaam, waarin deze focus nog meer naar voren komt. WEBtalk is het geworden. Neem een kijkje op https://www.webtalk.nl

#webtalk#marketing#onlinemarketing#communicatie

Bereik 14.000 in eerste maand

Sinds begin september zijn we gestart met de inzet van social media ten behoeve van het programma Ruimte voor de Vecht

Gaaf om bij het opmaken van de eerste maandrapportage te ontdekken dat we al 14.000 mensen bereikt hebben met alle berichten. Natuurlijk zitten hier dubbelingen in maar ik vind het alvast een te gek resultaat! 

Met dank aan Aline HofsteeJelmer van Nijen en Karel Hobert voor de goede samenwerking. 

#ruimtevoordevecht#communicatie#vechtdal#webtalk

Vermelding DigiContact in kamerbrief

Vanaf januari verzorg ik de online marketing voor DigiContact, een organisatie voor begeleiding via (beeld)bellen. In het marketingplan staat als doelstelling een groei van het aantal aangesloten gebruikers met 50%. Ambitieus, vonden we eind 2019. 

De stand van zaken nu? DigiContact is gegroeid met ruim 60% en we hebben nog een kwartaal te gaan. Nauwelijks mijn verdienste overigens. Het Coronavirus zorgde ervoor dat DigiContact soms de enige mogelijkheid was om contact te houden met mensen die begeleiding nodig hebben. Waar men voorheen schoorvoetend digitale mogelijkheden durfde uitproberen, zijn nu steeds meer zorgverleners er klaar voor om slimme combinaties te maken van offline en online zorg. 

Trots op DigiContact dat zij als voorbeeld genoemd staan in de kamerbrief van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over innovatie en zorgvernieuwing. 

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6716604343363153920

Miranda’s blog op WEBtalk

Beste lezers,

Schrijven is naast een gedeelte van mijn werk ook een grote hobby van mij. Daarom deel ik graag ervaringen en gedachten.

Ik deel nieuwtjes over marketing en communicatie en geef je een kijkje in mijn werkzame leven. Voel je welkom om mij te volgen!

Warme groet, Miranda

PS: Wist je dat ik een online cursusplatform heb met heel veel (vaak gratis) video’s met tips en tricks over marketing & communicatie?

Neem een kijkje via deze link!