Uitgelicht

Miranda’s blog op WEBtalk

Beste lezers,

Tot nu toe heb ik mijn dagelijkse bezigheden, en af en toe een wat langer blog, gedeeld op de website Quintem.nl. Onder deze naam bied ik al geruime tijd mijn diensten aan als marketing- en communicatieprofessional. Mijn oudere berichten blijven hier beschikbaar. Nu de nieuwe bedrijfsnaam WEBtalk een feit is, voelt het logisch om vanaf nu ook hier te bloggen.

Ik deel nieuwtjes over marketing en communicatie en geef je een kijkje in mijn werkzame leven. Voel je welkom om mij te volgen!

Groet, Miranda

Jobcoaching in de schijnwerpers

Ik werk aan een marketingcommunicatieplan voor de jobcoaches van Stichting Philadelphia Zorg. Na een inspirerende brainstorm over doelgroepen, behoeften, toegevoegde waarde, positionering en profilering is het nu mijn beurt om alle gedachtespinsels op een structurele manier te vervatten in een plan. Van visie en strategie naar concrete en meetbare acties op de laatste pagina. 

Marketing is een mooi vak. Jobcoaching ook trouwens!

www.webtalk.nl#marketing#jobcoaching

Lunchwandeling

‘Je lijkt wel een productiemedewerker,’ roept mijn lief mij na, terwijl ik vanuit de keuken met een vers kopje koffie naar mijn werkkamer loop. Het is een vermomde klacht, omdat ik overdag meestal geen tijd maak voor een praatje tussendoor. Ik zit in de flow en wil graag door. 

Toch heb ik ervaren dat een goede werk/privé balans essentieel is. Voor je eigen geluk én voor optimale werkresultaten. Daarom plan ik sinds kort elke dag een lunchwandeling in, hoe druk ik ook ben. Verder gaat de laptop niet meer mee naar de huiskamer, wanneer ik mijn werk afsluit voor die dag. 

En in het weekend? Dan doe ik leuke dingen. Zoals mijn website bijwerken en een LinkedIn berichtje maken…… Oeps, dat lijkt toch wel weer een beetje op werken :-). 

Oké, eerlijk? Ik mis het reizen wel hoor. Even echt helemaal in een andere wereld. Wat doen jullie om te ontspannen?

#werkenisleuk#werkprivebalans#lunchwandeling#reizen#ontspannen

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden

In het voorjaar is DigiContact geïntroduceerd in en rondom een woonlocatie in Monnickendam waar begeleider Peter Meurs werkt. Samen met locatiemanager Liesbeth de Wild evalueert hij de afgelopen periode. Een boeiend gesprek over drempelvrees, gewoon proberen en ontdekken wat het brengt. 

Ik mocht de regie doen van de video en het gesprek uitschrijven.

Lees het gesprek hier.

En bekijkde video hier ⬇️

#zorgopafstand#digitalebegeleiding#digicontact

Ervaringen in plaats van platte promotie

Om informatie te geven over een bedrijf/product/dienst interview ik graag mensen die er ervaring mee hebben. Echte verhalen dus en geen platte promotie. 

Samen met Anduo Lucia werkt dat zo fijn! We maken een script, hij maakt een video en foto’s en ik werk de verhalen uit en verspreid ze via de website van het bedrijf en andere communicatiekanalen. 

Voor DigiContact leverde het dit resultaat op ⬇️

Lees hier de verhalen

Meetbare resultaten

Visie, missie, doelstellingen, partners, klanten en hun behoeften, USP’s en UBR’s, medewerkers en hun online aanwezigheid. En ook: SEO, zoekresultaten, vindbaarheid, veel gebruikte zoekwoorden. SEA, wie adverteert er met welke zoekwoorden en waar? Wat is het organische bereik en is advertising zinvol? Google Analytics, analyse van de website performance. Marktonderzoek over online gedrag van je klanten; Social media, waar zitten je doelgroepen en wat vinden ze interessant? etc. etc. etc. 

Het maken van een goed online marketingplan heeft zoveel invalshoeken, ik bleef maar sheets aan de presentatie toevoegen :-). Maar wat ontzettend leuk om te doen! Voor het eerst dook ik zo diep in deze materie. 

Wat ik er leuk aan vind? Het is zo’n mooie weg van diepgravend onderzoek naar concrete aanbevelingen en meetbare resultaten. Certis Europe, bedankt voor deze fijne opdracht!

#onlinemarketingwww.webtalk.nl

Het verhaal van Malu

Voor DigiContact maakte ik samen met cameraman Anduo Lucia en geluidsman Imre Beerends een aantal portretten van clienten en zorgmedewerkers. 

Het portret bestaat uit een uitgeschreven verhaal en een video. Toch best trots dat samenwerkingspartner Amarant het verhaal over ervaringsdeskundige Malu in zijn geheel heeft opgenomen in haar kwaliteitsrapport (blz. 47). 

#zorgopafstand#blendedcare#ervaringsverhalen

Sneeuwbaleffect

Gisteren mocht ik in het brede bestuurlijke overleg voor Ruimte voor de Vecht het communicatieplan toelichten dat het kader biedt voor de komende jaren. 

Natuurlijk kon ik het niet laten om ook de positieve social media resultaten te vertellen, nadat we vorige maand 4 accounts in het leven hebben geroepen. Meteen maar even alle deelnemers via LinkedIn uitgenodigd om Ruimte voor de Vecht te volgen. Het ijzer smeden als het heet is 🤓. 

Woon of werk je in het Vechtdal? Dan is deze pagina vast ook interessant voor jou! 

#sneeuwbaleffect