Uitgelicht

Miranda’s blog op WEBtalk

Beste lezers,

Tot nu toe heb ik mijn dagelijkse bezigheden, en af en toe een wat langer blog, gedeeld op de website Quintem.nl. Onder deze naam bied ik al geruime tijd mijn diensten aan als marketing- en communicatieprofessional. Mijn oudere berichten blijven hier beschikbaar. Nu de nieuwe bedrijfsnaam WEBtalk een feit is, voelt het logisch om vanaf nu ook hier te bloggen.

Ik deel nieuwtjes over marketing en communicatie en geef je een kijkje in mijn werkzame leven. Voel je welkom om mij te volgen!

Groet, Miranda

Ervaringen in plaats van platte promotie

Om informatie te geven over een bedrijf/product/dienst interview ik graag mensen die er ervaring mee hebben. Echte verhalen dus en geen platte promotie. 

Samen met Anduo Lucia werkt dat zo fijn! We maken een script, hij maakt een video en foto’s en ik werk de verhalen uit en verspreid ze via de website van het bedrijf en andere communicatiekanalen. 

Voor DigiContact leverde het dit resultaat op ⬇️

Lees hier de verhalen

Meetbare resultaten

Visie, missie, doelstellingen, partners, klanten en hun behoeften, USP’s en UBR’s, medewerkers en hun online aanwezigheid. En ook: SEO, zoekresultaten, vindbaarheid, veel gebruikte zoekwoorden. SEA, wie adverteert er met welke zoekwoorden en waar? Wat is het organische bereik en is advertising zinvol? Google Analytics, analyse van de website performance. Marktonderzoek over online gedrag van je klanten; Social media, waar zitten je doelgroepen en wat vinden ze interessant? etc. etc. etc. 

Het maken van een goed online marketingplan heeft zoveel invalshoeken, ik bleef maar sheets aan de presentatie toevoegen :-). Maar wat ontzettend leuk om te doen! Voor het eerst dook ik zo diep in deze materie. 

Wat ik er leuk aan vind? Het is zo’n mooie weg van diepgravend onderzoek naar concrete aanbevelingen en meetbare resultaten. Certis Europe, bedankt voor deze fijne opdracht!

#onlinemarketingwww.webtalk.nl

Het verhaal van Malu

Voor DigiContact maakte ik samen met cameraman Anduo Lucia en geluidsman Imre Beerends een aantal portretten van clienten en zorgmedewerkers. 

Het portret bestaat uit een uitgeschreven verhaal en een video. Toch best trots dat samenwerkingspartner Amarant het verhaal over ervaringsdeskundige Malu in zijn geheel heeft opgenomen in haar kwaliteitsrapport (blz. 47). 

#zorgopafstand#blendedcare#ervaringsverhalen

Sneeuwbaleffect

Gisteren mocht ik in het brede bestuurlijke overleg voor Ruimte voor de Vecht het communicatieplan toelichten dat het kader biedt voor de komende jaren. 

Natuurlijk kon ik het niet laten om ook de positieve social media resultaten te vertellen, nadat we vorige maand 4 accounts in het leven hebben geroepen. Meteen maar even alle deelnemers via LinkedIn uitgenodigd om Ruimte voor de Vecht te volgen. Het ijzer smeden als het heet is 🤓. 

Woon of werk je in het Vechtdal? Dan is deze pagina vast ook interessant voor jou! 

#sneeuwbaleffect

Van je hobby je werk maken

Sinds 5 jaar werk ik fulltime als freelancer in marketing en communicatie. Tijd om de balans op te maken. 

Al veel langer geleden, ik denk zo’n 10 jaar, zat ik regelmatig met mijn MacBook op het stoepje voor mijn huis aan de Vischmarkt in Harderwijk. Ik startte in mijn vrije tijd de Facebookpagina ‘Leven in Harderwijk’ op, en had in no time duizenden volgers. Bij 4.000 volgers verkocht ik de pagina aan de marketingorganisatie Heerlijk Harderwijk en inmiddels is het aantal de 10.000 gepasseerd. 

Mijn buurman zei het toen al: ‘Jij maakt hier nog eens je beroep van.’ Hij had gelijk, inmiddels besteed ik het merendeel van mijn tijd aan online (content)marketing. Veelal in samenwerking met andere professionals. 

Tijd voor een nieuwe bedrijfsnaam, waarin deze focus nog meer naar voren komt. WEBtalk is het geworden. Neem een kijkje op https://www.webtalk.nl

#webtalk#marketing#onlinemarketing#communicatie

Bereik 14.000 in eerste maand

Sinds begin september zijn we gestart met de inzet van social media ten behoeve van het programma Ruimte voor de Vecht

Gaaf om bij het opmaken van de eerste maandrapportage te ontdekken dat we al 14.000 mensen bereikt hebben met alle berichten. Natuurlijk zitten hier dubbelingen in maar ik vind het alvast een te gek resultaat! 

Met dank aan Aline HofsteeJelmer van Nijen en Karel Hobert voor de goede samenwerking. 

#ruimtevoordevecht#communicatie#vechtdal#webtalk

Vermelding DigiContact in kamerbrief

Vanaf januari verzorg ik de online marketing voor DigiContact, een organisatie voor begeleiding via (beeld)bellen. In het marketingplan staat als doelstelling een groei van het aantal aangesloten gebruikers met 50%. Ambitieus, vonden we eind 2019. 

De stand van zaken nu? DigiContact is gegroeid met ruim 60% en we hebben nog een kwartaal te gaan. Nauwelijks mijn verdienste overigens. Het Coronavirus zorgde ervoor dat DigiContact soms de enige mogelijkheid was om contact te houden met mensen die begeleiding nodig hebben. Waar men voorheen schoorvoetend digitale mogelijkheden durfde uitproberen, zijn nu steeds meer zorgverleners er klaar voor om slimme combinaties te maken van offline en online zorg. 

Trots op DigiContact dat zij als voorbeeld genoemd staan in de kamerbrief van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over innovatie en zorgvernieuwing. 

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6716604343363153920