De Facebookisering van LinkedIn. Goed of slecht?

Wie mij een beetje kent weet dat ik social media vanaf de start heb omarmd. Lekker vanuit je eigen comfortabele huis (of waar je dan ook bent) berichtjes maken en reageren op die van anderen. LinkedIn is daarbij veruit mijn favoriete medium. Zeker de laatste tijd. 

Ik merk dat LinkedIn verandert. Waar het eerst vooral een kanaal was om je CV te profileren met als doel een baan of opdracht te vinden, is het nu ook steeds meer een plek waar je elkaar beter leert kennen. En dat past mij wel. 

Om goed te kunnen samenwerken is naast je skills ook je persoonlijkheid belangrijk. Hoe is de match? Zit je op één lijn of vul/voel je elkaar aan? Juist op dat vlak kun je via LinkedIn de juiste connecties maken. Vooral nu er meer persoonlijke posts verschijnen. 

Ik juich het dan ook alleen maar toe, en doe er zelf vrolijk aan mee. De ‘Facebookisering’ van LinkedIn. 

Wat vind jij van deze ontwikkeling? Schrijf je het in de comments?

Fijne dag,
Miranda

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s