Specialiseren is hot

Wel breed inzetbaar willen zijn, maar toch specialiseren. Hoe dan?

Je hoort en leest het overal. Specialiseren is een must. Het boek Superfreelancer van Edwin Dijkstra bijvoorbeeld. Dat staat er vol mee (aanrader trouwens). 

Ik heb ermee geworsteld de afgelopen weken. Tijdens mijn workation op Gran Canaria was het de hamvraag. Vind ik het net zo belangrijk als de voorstanders? Of ben ik gewoon lekker breed ‘marketeer’, en zie ik wel wat er op mijn pad komt? Brainstormen met mijzelf, liggend in het zand van Dunas de Maspalomas. Kan slechter 🤓.

Een aantal jaren geleden had ik al de specialisatie Contentmarketing gekozen. Maar weet je, ook dat is nog steeds erg breed. Waar komen mijn skills nu het beste tot zijn recht? 

Eigenlijk hoefde ik de keus niet eens te maken. Doordat er zoveel leuke opdrachten op mijn pad kwamen, is het in de praktijk nu al niet meer haalbaar om alle content zelf te maken. Van lieverlee betrok ik daarom steeds vaker collega freelancers voor het schrijven van teksten, het maken van video’s, het interviewen van mensen etc. Ik bleef wel altijd eindverantwoordelijk en het aanspreekpunt voor mijn opdrachtgever. Ik ben geleidelijk aan meer projectmanager geworden. En die rol past mij goed.

Mijn besluit is helder. Ik ga door op deze weg. Eerst de contentstrategie ontwikkelen, samen met (het team van) de opdrachtgever. Vervolgens projectmanager zijn en zorgen dat alle content gemaakt en geplaatst wordt. En de resultaten monitoren, bijsturen etc. Voor de contentcreatie kan ik per opdracht het ideale team van interne en externe specialisten samenstellen. 

Ik voel me er voor dit moment heel prettig bij. Deze aangescherpte positionering van mijzelf. Dus ik heb het meteen maar even op mijn website gezet ☺️.

#contentstrategie#contentmarketing#contentcreatie

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s