Bijdragen aan levensgeluk

Bijdragen aan het levensgeluk van mensen, dat is waar ik voor leef.

Gisteren vertelde ik over het vinden van werk dat bij je past. Wat je wil, wat je kan en waar je blij van wordt. Maar hoe kom je daar nu achter? Sta je ineens op een morgen op en denk je: ‘Jaaaaaa, dit is het?’ Of is het een proces van bewustwording en soulsearching. 

Ik dacht dat ik het wist. Nadat ik mijn managersbaan vaarwel had gezegd, zou ik mij op marketing & communicatie richten. Maar dat vakgebied is zo breed. Wat wilde ik dan precies doen? 

Ik ben een schrijver. Zolang ik mij kan herinneren schrijf ik in dagboeken en later blogs over mijn leven. Het was dus niet vreemd dat ik koos voor contentmarketing. Tenminste, op papier. Want in werkelijkheid gingen mijn opdrachten alle kanten op. Er zat geen lijn in. Of….. toch wel? 

Toen ik laatst de functies & opdrachten waar ik echt blij van werd naast elkaar legde, ontdekte ik een gemene deler. Ik doe het liefst iets met een product of dienst dat echt waarde heeft. Iets wezenlijks toevoegt. Niet gemeten in euro’s, maar in levensgeluk. 

Zo kwam ik in het vastgoed terecht. Het ontwikkelen en verhuren/verkopen van woningen waar behoefte aan is. Met als resultaat blije mensen die een nieuw leven beginnen in hun nieuwe woning. 

Zo kwam ik in de zorg terecht. Het zorgen voor bekendheid en zichtbaarheid van verschillende diensten waarmee echt het verschil gemaakt wordt in een mensenleven en levensgeluk. 

Zo kwam ik in het toerisme terecht. Het ontwikkelen en vermarkten van de toeristische aantrekkelijkheid van een regio, met als doel mensen de kans te geven er even lekker tussenuit te gaan en op te laden. 

Kortom, werken aan levensgeluk. In welke vorm dan ook. Dat maakt mij blij. Dat is mijn WHY. Dat doe ik door mijn marketingskills in te zetten. Strategisch, uitvoerend of als projectmanager. Met als uitkomst blije mensen. Zowel de mensen waar ik mee werk als de mensen die het product of de dienst afnemen. 

Terwijl ik dit typ voel ik een glimlach op mijn gezicht verschijnen. Ik word al blij als ik eraan denk 🍀. Ik ben op de goede weg. 

Fijne dag,
Miranda

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s