Echte verhalen, die doen iets met je

Een van de meest interessante dingen die ik doe is het interviewen van mensen. Elke keer weer word ik verrast door de openhartigheid waarmee mensen mij hun verhaal vertellen. Hoe je in een uurtje een mooi gesprek kan hebben over een onderwerp dat de geïnterviewde na aan het hart ligt. 

Het delen van ervaringsverhalen in tekst en eventueel video is een goede manier om mensen mee te nemen in de toegevoegde waarde van jouw product, dienst of bedrijf. Niet een promotietekst of video met acteurs. Maar een echt en eerlijk verhaal over wat het iemand heeft gebracht. Of waarom een medewerker er met passie aan werkt. 

Het format van zo’n gesprek is simpel. Een stuk of 5 vragen voor als het stilvalt. En verder gewoon het gesprek voeren. Vanuit interesse en gevoel voor waar het echte verhaal zit. Dat is wat ik mee wil brengen in het interview. Niet moeilijk, want wat een fantastische verhalen dragen mensen met zich mee!

Verschillende voorbeelden vind je via deze link (even naar beneden scrollen) ⤵️

NOTE: het ‘interviewen’ kan ik op workation ook niet laten. Bijvoorbeeld met deze man uit Senegal. Zijn verhaal deelde ik al eens eerder.

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s