Een veel gehoorde opmerking. Voor winkel kun je ieder ander kanaal invullen. En een klassieke fout. In 95% van de gevallen is social media geen verkoopkanaal voor een bedrijf, maar een middel om bekend te zijn bij, en in verbinding te zijn met een bepaald publiek. Daar kunnen uiteindelijk afnemers tussen zitten. Maar het kunnen ook ambassadeurs van je worden. Of werknemers.
In de wereld van dit moment word je overladen met prikkels en boodschappen. Gewone reclame verliest steeds meer terrein en wordt simpelweg genegeerd of afgekocht. Behalve als je echt iets te bieden hebt, waar je doelgroep iets aan heeft. Door antwoord te geven op vragen bijvoorbeeld. Je doelgroep waardeert jouw advies omdat hij/zij je vertrouwt. Bijvoorbeeld omdat ze je al volgen op social media en je zo de verbinding hebt gemaakt.
Social media is niet meer weg te denken uit een marketingstrategie. Het is de meest effectieve en betaalbare manier om in contact te komen en te blijven met jouw publiek. Dus laat jezelf zien!
Doe je niet mee, dan koopt die klant van jou straks in een andere winkel.
Fijne dag!
Miranda