Hokjesdenken?

Kennen jullie het BSR leefstijlen model? Google er anders maar eens op. Dit model is onder meer geschikt wanneer je communiceert met groepen. Door je communicatie af te stemmen op de leefstijl van je doelgroep bevorder je het contact en de mate waarop de boodschap wordt begrepen, uitgevoerd, of wat je beoogde resultaat dan ook is. 

Het voert te ver om het hele model hier uit te leggen. Maar het is al vele malen succesvol toegepast in verschillende branches. Dus dat googelen is echt een aanrader!

Niet alleen qua communicatie, maar ook in algemene zin zegt een leefstijl veel over een persoon. Daarom kun je er mee mee dan gericht communiceren. 

Nu ben ik bezig met een Pilot om het toe te passen in de gehandicaptenzorg. Niet als zorgmethode, daar is het model niet voor bedoeld. Maar wel als middel om inzicht te krijgen in de cliëntenpopulatie en de woonwensen en begeleidingswensen per leefstijlkleur. 

Bewoners vullen een speciaal voor hen ontworpen vragenlijst in en samen met de begeleiders, verwanten en de cliënt zelf maken we van iedere cliënt een leefstijlkaart. In totaal maken we er 500, waarmee we gefundeerd iets kunnen zeggen over de leefstijlen en woon- en begeleidingsbehoefte van de LVB populatie in Nederland. Is dat tof of niet? 

We doen dit in samenwerking met onderzoeksbureau MarketResponse | Data Science – Human Insights & Fact-based Consultancy

Fijne dag! 
Miranda

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s