Meten = weten

Ieder kwartaal maak ik een rapportage van de resultaten van alle online activiteiten. Per project wel te verstaan.

Ik ben momenteel verantwoordelijk voor 3 grote projecten waar een kwartaalrapportage van gemaakt moet worden. Want alle mooie dashboards ten spijt, ik prefereer toch het betere handwerk als het gaat om het krijgen van inzichten. Wat gaat goed, waar kunnen we verbeteren, wat slaat aan, wat niet.

Het is een hele klus. Alle tools erbij zoals Google Analytics, statistieken per social media kanaal, ActiveCampaign, PostSpeaker en nog een aantal. Maar als er dan eentje klaar is en de conclusies zijn getrokken, dan weet ik weer waarom ik het doe. Het maakt mijn acties en advies zoveel waardevoller en beter onderbouwd.

Mijn opdrachtgevers zijn er ook blij mee. Het geeft ze een kijkje in de black box, zoals zij online marketing vaak ervaren. Zodat je samen de juiste beslissingen kunt nemen. Gaaf toch?

Monitoor jij jouw online inspanningen ook? Of die van jouw projecten? Hoe doe jij dat?

Ben benieuwd!

Fijne werkdag,
Miranda

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s