Op alle lijstjes met tips & trends staat het op nummer 1 of 2. Video is dรฉ manier om gezien te worden en een volgersschare te ontwikkelen. Kijk maar naar Nikkie de Jager (14 miljoen volgers) en Enzo Knol (2,65 miljoen). Of Charli dโAmelio met 140 miljoen (!!) volgers op TikTok. En zo zijn er nog veel andere videohelden. Ook bedrijven presenteren zich vaak via video. Met instructievideoโs bijvoorbeeld.
In de middelenmix van je bedrijf is video dus een belangrijk ingrediรซnt. Maar wat als je dat nou รฉcht niet ziet zitten? Of als je niemand in je bedrijf hebt die dat wil? Dan heb ik een geruststellende mededeling voor je. Je kan ook zonder.
De truc van mensen met een groot publiek is de focus op:
โ
๐ ๐๐จ๐ง๐ญ๐๐ง๐ญ๐ญ๐ฒ๐ฉ๐
โ
๐ ๐ค๐๐ง๐๐๐ฅ
โ
๐ฏ๐๐ฌ๐ญ๐ ๐ฉ๐๐ซ๐ข๐จ๐๐ข๐๐ค
โ
๐ฅ๐๐ง๐ ๐ ๐ฉ๐๐ซ๐ข๐จ๐๐
Niemand zegt dat dat persรฉ met video moet zijn. Dusโฆ.. ben jij meer een schrijver? Schrijf dan op vaste momenten een blog. Praat je graag? Denk eens na over een podcast of wordt spreker.
Doe iets wat bij jou past. Want voor alle vormen geldt: je moet het wel langere tijd volhouden.
โMaar Miranda, die bekende mensen hebben toch ook allemaal meer dan 1 contenttype? Ze hebben bijvoorbeeld een boek รฉn een podcast รฉn een you tube kanaal?โ
Dat klopt helemaal. Maar die diversificatie kwam pas ๐ฃ๐๐๐๐ฉ zij een schare trouwe volgers hadden opgebouwd.
Wat is jouw favoriete communicatiemiddel?
Fijne dag!
Miranda
#contentcreatie #contentmarketing #contentstrategie