Hoelang kennen jullie mij al? Hoelang volgen jullie mij op social media? Het antwoord op die vraag zal voor mijn netwerk op LinkedIn anders zijn dan op Facebook en nog anders op Instagram. Waarom? Omdat het tijd kost om een netwerk op te bouwen.
Op LinkedIn ben ik actief sinds 2007. Op Facebook heb ik meerdere zakelijke accounts gehad (niet handig, dan lekt er veel weg) en op Instagram ben ik zakelijk pas actief sinds afgelopen januari. Dus heb ik een netwerk van 2500 mensen op LinkedIn en circa 800 op Instagram. Klinkt logisch toch?
Toch verwachten mensen vaak dat je met contentmarketing instant succes hebt. Vandaag beginnen en volgende maand al 1000 volgers. Helaas, zo werkt het meestal niet. Ook een bedrijfspagina heeft tijd nodig om te groeien.
๐๐ฒ ๐ฏ๐ฒ๐ธ๐ฒ๐ป๐ฑ๐ฒ ๐ฐ๐ผ๐ป๐๐ฒ๐ป๐๐บ๐ฎ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐๐ถ๐ป๐ด ๐ด๐ผ๐ฒ๐ฟ๐ผ๐ฒ ๐๐ผ๐ฒ ๐ฃ๐๐น๐ถ๐๐๐ถ ๐ต๐ผ๐๐ฑ๐ ๐ญ๐ฑ ๐๐ผ๐ ๐ญ๐ณ ๐บ๐ฎ๐ฎ๐ป๐ฑ๐ฒ๐ป ๐ฎ๐ฎ๐ป ๐๐ผ๐ผ๐ฟ๐ฑ๐ฎ๐ ๐ท๐ฒ ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐ฎ๐๐ฑ๐ถ๐ฒ๐ป๐ฐ๐ฒ ๐ต๐ฒ๐ฏ๐ ๐ฑ๐ฎ๐ ๐ถ๐ป ๐ฑ๐ฒ ๐๐ฟ๐๐๐ ๐ณ๐ฎ๐๐ฒ ๐๐ถ๐.
Mensen dus die jou kennen, waarderen en vertrouwen. Mensen die jouw advies aannemen en bereid zijn eventueel iets van jou, of het bedrijf dat je aanprijst, te kopen.
Het goede nieuws is, je moet het wel heel bont maken om ze weer kwijt te raken, deze volgers. Ze vertrouwen je niet alleen, ze zijn ook vertrouwd met je. Aan je gewend geraakt. Je hoort in hun leven. Dat is wat betekenisvolle contentmarketing doet. Relaties opbouwen die blijvend zijn. Mooi hรจ?
Fijne dag,
Miranda