๐–๐ž๐ž๐ซ ๐ณ๐จโ€™๐ง โ€˜๐ฅ๐š๐๐ž๐ง๐ฉ๐ฅ๐š๐งโ€™โ€ฆ?!

โ€˜Leuk hoor, zoโ€™n merkverhaal. Maar wat kan je er eigenlijk mee? Is dat niet het zoveelste plan dat onderin een bureaula belandt?โ€™

Ik moet zeggen, af en toe kom ik deze opmerking nog wel eens tegen. Al is het maken van een merkverhaal en merkwaarden wat meer ingeburgerd dan pak โ€˜em beet 10 jaar geleden. Daar zal Simon Sinek ook wel iets mee te maken hebben gehad. Zijn Golden Circle stamt uit 2009.

Anyway, tegen die heerlijke pragmatische mensen, die gewoon lekker aan de slag willen. Die praten over je WHY, je MERK en je WAARDEN maar zweverig vinden. Tegen hen wil ik graag dit zeggen om ze gerust te stellen:

๐‰๐จ๐ฎ๐ฐ ๐ฆ๐ž๐ซ๐ค๐ฏ๐ž๐ซ๐ก๐š๐š๐ฅ ๐›๐ž๐ฅ๐š๐ง๐๐ญ ๐ง๐ข๐ž๐ญ ๐ข๐ง ๐ž๐ž๐ง ๐ฅ๐š, ๐ฆ๐š๐š๐ซ ๐ข๐ฌ ๐๐ž ๐›๐š๐ฌ๐ข๐ฌ ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐€๐‹ ๐ฃ๐ž ๐š๐œ๐ญ๐ข๐ฏ๐ข๐ญ๐ž๐ข๐ญ๐ž๐ง. ๐‡๐ž๐ญ ๐ ๐ž๐ž๐Ÿ๐ญ ๐ซ๐ข๐œ๐ก๐ญ๐ข๐ง๐  ๐š๐š๐ง ๐ฃ๐ž ๐›๐ž๐๐ซ๐ข๐ฃ๐Ÿ ๐ž๐ง ๐ณ๐ž๐ญ ๐ž๐ž๐ง ๐ค๐ซ๐š๐œ๐ก๐ญ๐ข๐  ๐ฌ๐ญ๐ฎ๐ฎ๐ซ ๐จ๐ฉ ๐ฃ๐ž ๐ฆ๐š๐ซ๐ค๐ž๐ญ๐ข๐ง๐  & ๐œ๐จ๐ฆ๐ฆ๐ฎ๐ง๐ข๐œ๐š๐ญ๐ข๐ž.

Hoe je het concreet toepasbaar maakt?

Bij WEBtalk gebruiken we daar onder meer het Message House voor. Een hele concrete vertaling van je merkverhaal in een kernboodschap, ondersteunende boodschappen en bewijsvoering. Daar rollen dan als vanzelf geweldige ideeรซn uit voor al je communicatie uitingen, waar we vervolgens een solide contentstrategie van maken.

Stel je voor dat iedereen in je bedrijf op dezelfde manier kan zeggen waar jullie voor staan. Waar je aanbod zich in onderscheidt. En welke oplossing je hebt voor je klant. En stel je voor dat zij allemaal deze boodschap verspreiden. En er ook echt voor gaan en staan. Omdat ze erin geloven. Welk effect heeft dat op het resultaat? Juist!

๐๐ข๐ค๐ฌ ๐ณ๐ฐ๐ž๐ฏ๐ž๐ซ๐ข๐ ๐ฌ ๐š๐š๐ง ๐๐ฎ๐ฌ. ๐†๐ž๐ฐ๐จ๐จ๐ง ๐ค๐ž๐ข๐ก๐š๐ซ๐๐ž ๐›๐ฎ๐ฌ๐ข๐ง๐ž๐ฌ๐ฌ ๐Ÿค“๐Ÿ’ช๐Ÿป๐Ÿ‘.

Fijne dag,
Miranda

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s