Betekenisvol communiceren

‘Ik weet het niet meer, we proberen online op te vallen en aandacht te krijgen. Het lijkt onmogelijk!’

Zo begon één van mijn gesprekken onlangs. Ik begreep wat hij voelde. Het lijkt alsof je alles geprobeerd hebt. Maar niks werkt. Terwijl je toch zo’n mooi bedrijf en aanbod hebt. Je blijft maar pushen en daar word je zo moe van.

Ik heb hem gevraagd: ‘Waarom bestaat jouw bedrijf eigenlijk? Waarom is het ooit opgericht? Wat betekent het nu voor jou en je medewerkers? Nee, niet een omzetgroei of winstpercentage. Wat is jullie drijfveer? Wat geeft je de voldoening waardoor je met plezier aan het werk gaat?

Mijn WHY is:

‘𝐈𝐤 𝐰𝐢𝐥 𝐛𝐞𝐝𝐫𝐢𝐣𝐯𝐞𝐧 𝐡𝐞𝐥𝐩𝐞𝐧 𝐨𝐦 𝐨𝐧𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐳𝐢𝐜𝐡𝐭𝐛𝐚𝐚𝐫 𝐭𝐞 𝐳𝐢𝐣𝐧, 𝐝𝐨𝐨𝐫 𝐛𝐞𝐭𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐬𝐯𝐨𝐥 𝐭𝐞 𝐜𝐨𝐦𝐦𝐮𝐧𝐢𝐜𝐞𝐫𝐞𝐧. 𝐕𝐚𝐧𝐮𝐢𝐭 𝐞𝐞𝐧 𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐜𝐡𝐞𝐢𝐝𝐞𝐧𝐝 𝐦𝐞𝐫𝐤𝐯𝐞𝐫𝐡𝐚𝐚𝐥 𝐞𝐧 𝐞𝐞𝐧 𝐞𝐟𝐟𝐞𝐜𝐭𝐢𝐞𝐯𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐞𝐧𝐭𝐬𝐭𝐫𝐚𝐭𝐞𝐠𝐢𝐞. 𝐙𝐨𝐝𝐚𝐭 𝐞𝐫 𝐯𝐞𝐫𝐭𝐫𝐨𝐮𝐰𝐞𝐧 𝐨𝐧𝐭𝐬𝐭𝐚𝐚𝐭 𝐭𝐮𝐬𝐬𝐞𝐧 𝐡𝐞𝐭 𝐛𝐞𝐝𝐫𝐢𝐣𝐟 𝐞𝐧 𝐡𝐞𝐭 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐞𝐤. 𝐃𝐚𝐭 𝐢𝐬 𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐡𝐚𝐫𝐭 𝐬𝐧𝐞𝐥𝐥𝐞𝐫 𝐯𝐚𝐧 𝐠𝐚𝐚𝐭 𝐤𝐥𝐨𝐩𝐩𝐞𝐧. 𝐄𝐞𝐫𝐥𝐢𝐣𝐤 𝐞𝐧 𝐳𝐮𝐢𝐯𝐞𝐫. 𝐄𝐟𝐟𝐞𝐜𝐭𝐢𝐞𝐟 𝐝𝐨𝐨𝐫 𝐛𝐞𝐭𝐞𝐤𝐞𝐧𝐢𝐬.’

Waarom deze mission statement, naast het feit dat ik er zelf heel blij van word? Omdat ik ervan overtuigd ben dat dit bij het bedrijf leidt tot:

  • Afnemers/klanten/opdrachtgevers/gasten die perfect bij het bedrijf passen.
  • Samenwerkingspartners die perfect bij het bedrijf passen
  • Tevreden en gemotiveerde medewerkers, die weten waar ze het voor doen.
  • Optimale interne samenwerking tussen medewerkers en afdelingen.
  • En ja, absoluut ook een optimaal bedrijfsresultaat.

Wat is jouw WHY? Wat is jouw unieke kracht? Het maakt al je handelingen betekenisvoller en effectiever als je dat weet.

Even terug naar contentmarketing. Een goede contentstrategie werkt als een magneet in de markt. Je hoeft niet meer op zoek naar jouw doelgroep. Google en de algoritmes van social media zorgen dat ze vanzelf bij jou uitkomen. Organisch wel te verstaan. Geen push meer maar pull. Hoe tof is dat?

Fijne dag!
Miranda

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s