Nice watch, cheap, buy it!

Iedereen heeft ze wel eens gezien. Als je op vakantie bent. Of een stad bezoekt. Straatverkopers. Omhangen met hun handel struinen ze de stad af of sjokken ze van bedje naar bedje over het strand.

‘Nice watch! Cheap. Buy it.’

In 99% van de gevallen wordt de verkoper met een wegwuivend handgebaar duidelijk gemaakt dat er geen interesse is.

Laatst was ik in Puerto Rico Gran Canaria. Ik zat op een terrasje. Een straatverkoper zat een tafeltje verderop. Even een rustmomentje. We raakten in gesprek. Hij probeerde me niets te verkopen, maar vertelde over zijn familie. Over zijn vrouw en kinderen in Senegal die hij elke week een bedrag stuurde om eten te kopen. Hij vroeg aan mij waar ik vandaan kwam en wat ik deed voor de kost.

Een gelijkwaardig gesprek tussen twee mensen. Een mooi gesprek ook, over dingen die aan de basis staan van wat je dagdagelijks doet. Hoe je leeft. En waarom.

Je raadt het misschien al. Ik kocht een armbandje bij hem. Ik onderhandelde niet eens meer over de prijs. Ging ervan uit dat het goed was.

Dit waargebeurde verhaal illustreert zo mooi de spreuk van Joe Pulizzi, oprichter van het Content Marketing Institute:

“The idea behind a contentmarketing approach is simple: if people know, like and trust you, they will ultimately buy from you.”

Hulp nodig bij de contentmarketing van jouw bedrijf? WEBtalk is erin gespecialiseerd. Laten we kennismaken 🍀

Groet,
Miranda
.
#contentmarketing #contentstrategie

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s