Het merk van mijn hotel

Ook hotels zijn een merk. Dat moet ook wel, want hoe wil je anders opvallen in een branche waar miljoenen hotels zijn. Wat is dan jouw unieke plek? Jouw focus?

Ik kon het natuurlijk niet laten om op internet de brandvalues van Barcelo op te zoeken. Het zijn Flexibiliteit, Verantwoordelijkheid en Service. 

Mooi verhaal staat erbij, vooral intern gericht. Over hoe zij investeren in een gemotiveerd team en het beste voor de klant willen. Ik vind het niet echt onderscheidend. 

Behalve het vergrootglas op werkers. Dat is wel opvallend en zie je ook terug in de vele zitjes met stopcontacten en hogere tafels zodat je met je laptop kan werken. En de inspirerende plekjes om een overleg te hebben. De mogelijkheid om vergaderruimten te huren. En de trendy inrichting die je inspireert om te dromen en buiten je kaders te denken. 

Tel daarbij op de gekke verdiepingshoge glijbaan middenin de hal en je hebt toch wel een unieke positionering te pakken. 

Dat is ook wat. Zit ik een keer in een typisch ‘workspace’ hotel. Ben ik niet op workation. 😃😃. 

Maar ach, mijn hoofd is nooit op vakantie. Ik zie overal merken en marketing 😂😂. Beroepsdeformatie noemen ze dat. Ik kan ermee leven. Best leuk om dat uit te zoeken.

Groet,
Miranda

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s