Copycat

Ken je dat gevoel wanneer je iemand online ziet waar je nog nooit van hebt gehoord, en dat het ineens lijkt alsof hij/zij overal is?

En dan, een week later, staat je nieuwsfeed ineens vol met identiek uitziende personal brands?

📌Hetzelfde aanbod 
📌Dezelfde aanbiedingen
📌Dezelfde prijzen
📌Dezelfde teksten

En je vraagt je af…Is dit een soort coaching piramidespel?

Bedrijp me niet verkeerd. Wanneer je een coach, mentor of persoonlijk merk volgt, is het goed om te leren van hun strategie en te leunen op hun energie. Maar laat je niet verleiden om hun merk te dupliceren.

Want strategie kun je leren, maar branding wordt gevoeld en ervaren. En is gebaseerd op een unieke combinatie van eigenschappen die alleen jij hebt of jouw bedrijf heeft. 

Wanneer je in de val loopt om simpelweg te kopiëren wat je gezien hebt of op een training geleerd hebt, is de kans groot dat je je merk juist beschadigt.

Dichter Audre Lorde vatte het prachtig samen toen ze zei: ‘Er zijn geen nieuwe ideeën, er zijn alleen nieuwe manieren om ze te laten voelen.’

Als je gezien en gewaardeerd wilt worden in je branche, hoef je jezelf niet in het hokje van iemand anders te persen en hoef je niet te strijden om hetzelfde deel van de taart.

Wat je nodig hebt, is een merk dat uniek is voor JOU en magnetisch is voor de mensen die jij hiermee wilt dienen.

Als je precies wilt weten HOE je dit moet doen, kijk dan hier voor meer info. 

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s