In mijn carrière, die nu alweer 40 jaar duurt, heb ik mij gericht op 2 dingen: marketing en persoonlijke ontwikkeling.
Ik volgde zowel marketing- als coachopleidingen en deed ook werkzaamheden op beide vlakken.
En weet je wat ik ontdekt heb? Het is eigenlijk hetzelfde. Hoe dan? Ik leg het je uit.
Als mens ben je uniek. Van jou is er maar één. Je hebt een eenmalig voorkomende combinatie van eigenschappen die jou kenmerkt. Eens?
Je voelt je, bewust of onbewust, aangetrokken tot mensen die in iets op je lijken. Die interesses met je delen en hetzelfde denken over bepaalde dingen. En die mensen voelen zich ook aangetrokken tot jou.
Je vindt die mensen omdat jij verblijft op plekken waar zij ook zijn. Op de sportvereniging, op school, in de kroeg, in de wijk waar je woont. Je bouwt je sociale leven op met gelijkgestemden.
Je ontwikkelt jezelf op basis van je drijfveren, idealen, liefhebberijen en talenten. Je volgt opleidingen en neemt informatie op via boeken, tv, je computer. Je doet werk dat hierbij aansluit.
Dan een bedrijf.
Als bedrijf ben je geneigd om uit te gaan van je aanbod. En dat als een malle te promoten. Maar wat zou er gebeuren als je je bedrijf zou bekijken alsof het een mens is? Het is tenslotte niet meer dan een verzameling mensen.
Wat als je die unieke combinatie van eigenschappen vindt als bedrijf? Gebaseerd op drijfveren, talenten, idealen. En als je van daaruit redeneert en doorontwikkelt? In alle facetten van je bedrijf?
Dan heb je dus goud in handen. Dan doe je als vanzelf de goede dingen. En ben je een magneet voor gelijkgestemde afnemers. As simple as that? YEP!
Meer weten over hoe je zo’n ijzersterk merk ontwikkelt? Klik op de homepage van deze website!
Groet,
Miranda