Ondernemen is een kwestie van DOEN!

Elke week een kleine stap

Als kind had ik vroeger een spaarpot. Van mijn zakgeld gooide ik er elke week een dubbeltje of een kwartje in. De spaarpot werd steeds voller en zwaarder. Als je ermee rammelde dan gaf dat echt zo’n Dagobert Duck gevoel. 

Soms een stapje terug

Soms had ik spijt en probeerde ik met een mes via de gleuf om er weer een kwartje uit te halen. Voor een ijsje ofzo. Want die spaarpotten van vroeger, die hadden maar 1 opening. Wanneer hij vol was moest je hem echt stukgooien om iets moois te kunnen kopen van de gespaarde centjes. 

Vier je succes

Wat een voldoening als ik dan dat mooie boek kon kopen! Dat had ik bij het eerste dubbeltje al bedacht. 

En door…..

En dan weer een nieuwe spaarpot vragen aan mijn ouders, en opnieuw beginnen. Want ik wilde ook nog die gave laarzen 😃😃.

Je kent mij inmiddels, ik vertel dit verhaal niet voor niets. Leg het eens over je bedrijfsvoering heen. Dan zie ik deze tips:

8 tips naar concreet resultaat

  1. Bepaal een doel. En nee, dit is niet een bedrijf met 5 nullen. Hou het klein. Bijvoorbeeld: dan en dan is mijn website klaar.
  2. Zet kleine stapjes om je doel te bereiken. Je hoeft nog niet precies te weten waar het uitkomt. Maak een globale planning. 
  3. Focus op iedere stap, en vertrouw erop dat het doel bereikt wordt, ook al zie je het nog niet helemaal voor je. Het hoeft niet al ‘af’ te zijn in je hoofd, voordat je ermee begint. 
  4. Zet soms een stapje terug, vertrouw hierin op je gevoel. Zie het niet als falen. Die stap vooruit komt snel weer!
  5. Wees trots en vier iedere stap die gezet is.
  6. Geniet van de voldoening als alle stappen gezet zijn. Vertel het iedereen! Feestje, champagne.
  7. Incasseer het succes! Kopers, opdrachtgevers, klanten. 
  8. Start opnieuw. Nieuwe spaarpot, nieuw doel, nieuwe uitdaging.

Gewoon doen!

Moet jij eens kijken waar je over een paar jaar staat! Ondernemen is een kwestie van DOEN!

Gepubliceerd door Miranda Hogeboom

Miranda Hogeboom is een NIMA C marketeer met meer dan 20 jaar ervaring. Zij voert opdrachten uit via haar bedrijf WEBtalk, op het gebied van online storytelling en contentmarketing.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s